dimarts, 8 de maig del 2012

D'assistència a Resistència....

Tot va començar una tarda de dissabte on un grup de persones em varen fer una oferta de cap de setmana - relax bastant bona.... consistia en anar-los seguint amb la furgó mentres ells suaven, es cansaven... Aquesta aventura s'havia de realitzar a la zona de Coll de Nargó.

A mesura que s'aproximava la data del raid els emails, whats, piulades...etc anaven en augment...fins al punt que el dijous al vespre abans de l'inici de la prova un dels membres va dir que no estava en masses condicions per participar...que veuria com passava la nit i l endemà decidiria...jo em vaig oferir a substituir-lo si no hi havia més remei... fet aquest whatsapp vaig pensar fes-te un 2x1 de pizza que necessitaràs un fondo per cremar.

L'endemà al mati, divendres 4 de maig, a les 9 del mati rebo un whats que deia "ves agafant roba que et tocarà còrrer" i dit i fet, motxilla feta amb 10 minuts i cap a la Cellera on esperava la resta de l'equip per anar cap a Coll de Nargo

No n'era massa conscient d'on m'havia emmerdat, el que havien de ser 2 dies tranquils van passar a ser dos dies bastant moguts.... l'aventura començava a les 21h 15' del divendres, amb un trekking + patins en linia.

1. Secció Trekking + Patins
Puntuals i sense mirar mapa varem sortir tots els raiders en massa, aquí vaig compartir secció amb l' Amadeu B, ens vam deixar guiar per la resta de corredors, fins al primer control, la sortida va ser durilla, una mica trenca cames, amb una bona pujada a ritme!!!!!

Un cop fet el primer control, anàvem direcció Organyà i cap a dalt a l'ermita de Santa Fe, on trobàvem la tercera fita, tela amb la pujada... aquí ja feia estona que portàvem els frontals engegats!!!! i ens havíem de dirigir cap al canvi de material, on ens esperaven els patins en línia!!

Secció de 4km per carretera i en pujada....en comparació el primer raid on em va costar bastant el tema dels patins, aquí em vaig trobar perfecte!!! anava molt fi...potser els 20km de ski de fons a Noruega i te alguna cosa a veure....qui sap....

2. Després d'aquesta secció tocava descansar, excepte els companys que agafaven btt i es dirigien cap a una mini secció d'espeleo

Un cop arribats, descansats i canviats, varem menjar una mica (eren casi les 3;30 de la matinada) i varem anar cap a la zona de la següent secció a fer una migdiada d 1h.

3. kayak + btt + kayak

A les 6 del mati del dissabte s'obria la secció de kayak, eren dues tirades amb una Btt pel mig, en total sortien 28km de kayak...durissim . Aquí va tocar fer les tres seccions non stop!!

Vam arrencar amb el kayak, a Coll de Nargó juntament amb l'Amadeu no ho vam fer pas malament, però hi havia moments que el kayak no parava de  girar, per molt que intentéssim adreçar-lo, no parava de girar...ja li vam pillar el truc... havíem de remar pantà oliana avall....

Al arribar a la zona del canvi de secció i company, ara tocava pedalar amb la Goodmorning...ens esperaven 4h 30' de Btt, la zona era espectacular, sobretot la part final on ens feien pujar ala Roca del Corb i després passar per la zona de la conca de Can Boix des del coll de St Honorat!!!

Un cop retornats a la zona del pantà canvi Btt per Kayak de nou....i a remar direcció Figols....he de reconèixer que se'm va fer molt molt molt llarg aquesta tirada de rem...començaven a fer mal els braços, les mans i la son feia acte de presència, és més, fins i tot en algun moment vaig arribar a tancar els ulls mentres remava....

Varem acabar aquesta secció a les 15h de la tarda!!! és a dir...el que havia de ser una participació al raid en forma d'assistència va acabar sent un tirada de 9h non stop el dissabte i unes quantes hores de raid durant el divendres nit!!!

A partir d'aquí l'Amadeu i la Goodmorning van acabar de fer les dues seccions que quedaven, un petit barranc i l'última Btt fins a Coll de Nargo on varen arribar cap a les 19:05!!!!!

El raid va ser dur, però va ser una gran prova de foc, pel que fa físic, pel que se'm presenta d'aquí pocs dies, la Costa Brava Extrem Running i el BasExtrem!!!