dilluns, 17 de juny del 2013

JUKOLAN VIESTI


per la gent que ja fa temps que estem en això de les curses d'orientació quan sentim el nom de Jukola-Viesti ens venen imatges al cap d'alguna cosa molt espectacular, diuen que difícil de descriure. Que és d'aquelles coses que s'hi ha d'anar mínim un cop a la vida.


Pels més novelles en això de l'orientació, intentaré explicar que es Jukola-Viesti.

Es tracta d'uns campionats per equips de relleus, equips de 5 dones sinó vaig errat i de 7 els homes. Primer es disputa la competició femenina coneguda com a Venla i després la masculina coneguda com a Jukola. Així a primera vista no sembla res espectacular, però 

i si us dic que es pot seguir tota la competició:

1- en directe per la TV!!! finlandesa (o per internet)
2- que hi ha 8 camares  de TV repartides pel bosc que coincideixen amb punts radio control
3- que els corredors (dubo que tots) van amb receptor Gps i que durant la retransmissió en algunes ocasions van mostrant talls de mapa amb els tracks dels corredors al moment
4- actualitzacions instantànies de posicions a cada punt de radiocontrol

Doncs aquesta prova es va disputar ahir dissabte, a les 12:45 es va donar el tret de sortida del Venla hi ha les 21:50 del Jukola. Per motius de feina només vaig poder seguir la competició masculina. Així que em centraré en explicar que vaig sentir

Val a dir que em vaig perdre la sortida dels primers rellevistes, es aquell moment en que la gent que hi ha estat diu que el terra tremola!!!! i una serp de llum es va movent!!! una quantitat impressionant de corredors que surten alhora, hi havien 1631 equips inscrits!!!!! per sort vaig poder veure un replay!!!!! 

La cursa l'anava comentant amb altres orientadors catalans que estaven enganxats a la pantalla!!! Les diferències entre els primers eren brutalment curtes, entre el 1r i el 44è hi havia 3'30'' a mesura que la competició anava avançant les diferències lògicament augmentaven fins a quedar només 3 equips, el Kalevan Rasti (FIN), Kristiansand Ok (NOR) i Hiidenkiertäjät (FIN) que s'anaven alternant el primer lloc durant els punts intermitjos, però a la sortida del últim rellevista del Kalevan, el gran Thierry Geuorgiou, tenia 2'14'' respecte el seu perseguidor!!!

He de reconèixer que després del pas al 3r rellevista em vaig quedar adormit!! però inconscientment em vaig despertar quan en Thierry li quedaven 3 controls per arribar i vaig poder gaudir de l'arribada!!!

La sensació ha de ser terrible, només de veure les imatges dels equips que anaven acabant i la satisfacció dels corredors em posaven els pels de punta!!
Espero que el 2014 hi pugui participar.... 

Us deixo uns quants enllaços de sortides del jukola i venla de l'any passat i d'algun picassa d'aquest any

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada