farà ja cosa d'un any a les 22:30 sortia de treballar del Càmping SolMar de Blanes, aquell mateix dia a Finlàndia es corria el Venla-Jukola. Sabia que la sortida en massa del Jukola era a les 23:00, que m'aniria una mica just però s'havia d'intentar, arribar el més ràpidament possible a casa per veure-ho en directe, però em vaig quedar amb les ganes de presenciar la sortida...ara be vaig veure tota la resta de cursa fins l'arribada dels guanyadors!!!
Les circumstàncies m'han portat a viure un canvi radical pel que fa aquesta competició ja que aquest cop tot el que vaig viure des del sofà de casa, ara ho vaig gaudir en primera persona!!! Intentaré explicar les sensacions, emocions, vivències... me'n deixaré moltes ja que va ser molt intens des del minut 0 del inici del viatge fins a l'arribada a casa.
El Viatge
tenia el vol d'anada el divendres a les 7:20 del mati des de Zúrich, mirant horaris de tren des de Romont, vaig veure que ho tenia impossible anar-hi el mateix dia. Així que be sent habitual tocava dormir a la terminal arribant amb l'últim tren sobre les 00:00 aprox. Estava tot calculat, comptant que havia de facturar i tal tenia unes 5h màxim per dormir, que va resultar ser només 2h30' ja que la comoditat del terra no era molt destacable.
Un cop ja despert i amb més moviment per la terminal, cap a facturar maleta i primera mala noticia, el vol anava amb 1h de retard. Bé sense donar-hi masses voltes cap a buscar la porta d'embarcament, allà se'ns informa que serà una mica més d'1h però que pujaríem a l'avió. Mig mort de son un cop ja dins, comencen els veritables problemes....no sabem ben be que passa, no tanquen la porta, no ens diuen res, al cap d'una estona (uns 30' aprox) se'ns comunica que havíem de tornar a la terminal (ens donen un val de 18€ per esmorzar/dinar) i que cap a les 11h ens donarien més noticies....crec que aquestes noticies van arribar cap a 3 quarts de 12.... allà se'ns va dir definitivament que el vol estava cancel·lat que ens havíem de dirigir cap a un mostrador on ens mirarien de recol·locar... 1h i pico més d'espera....cap a les 14:00 ens van començar a donar alternatives. La meva i la d'uns quants més va ser un vol directe a Helsinki amb sortida a les 19:00, un altre val de 31€ per dinar a l'aeroport i a esperar....que lentes van passar les hores allà, a més a més amb el cansament d'haver dormit poc....
Per fi arriba l'hora, embarquem, l'avió arrenca, som camí FINLANDIA - JUKOLA!!!! això si 12h més tard del normal... Un cop aterrat m'esperaven els meus companys d'equip Aligots - Catalunya i de pet cap a buscar un lloc per sopar (on vam rebre una enorme noticia el 1-5 de la roja!!!!! ) i d'allà cap l'hotel de l'estadi olímpic de Helsinki i quan semblava que ja no podia passar res més
arribo a l'habitació (de 12 o 14 places), veiem un llit lliure que suposadament es el meu i al cap d'uns 30-40' be un tio dient que aquell era el seu llit des de feia 1 setmana i aparentment no en quedaven més de lliures... doncs ale a xerrar amb els de recepció. Finalment vam descobrir que un dels llits no havia estat desfet i que era el que em pertocava...un cop ja ara si al meu lloc 5h crec i cap a Kuopio!!!!
VENLA-JUKOLA (LA CURSA)
La cursa d'orientació en modalitat de relleus per excel·lència, aquest any comptava amb més de 16200 inscrits (entre homes i dones) i una previsió de més de 30.000 espectadors. Penseu que hi ha gent que hi va només per veure-ho en directe, es porten la seva cadira, mantes..etc etc i es posen davant les pantalles a mirar-ho!!!!!!!
Bé, L'equip Aligots - Catalunya, amb el dorsal 740, estava format per ordre de relleu, Marc Amat, Lluis Bedos, Roger Fonseca, Joan Gomez, Amadeu Breva, Manel Toston (casi aligot ja????) i Jordi Sunyol
La cursa d'orientació en modalitat de relleus per excel·lència, aquest any comptava amb més de 16200 inscrits (entre homes i dones) i una previsió de més de 30.000 espectadors. Penseu que hi ha gent que hi va només per veure-ho en directe, es porten la seva cadira, mantes..etc etc i es posen davant les pantalles a mirar-ho!!!!!!!
Bé, L'equip Aligots - Catalunya, amb el dorsal 740, estava format per ordre de relleu, Marc Amat, Lluis Bedos, Roger Fonseca, Joan Gomez, Amadeu Breva, Manel Toston (casi aligot ja????) i Jordi Sunyol
Amb el temps just per poder veure la sortida del Venla (cursa de les dones) aparquem, decidim si muntar o no la tenda, agafar o no les coses i ens dirigim el més ràpid possible a buscar lloc per presenciar en directe la sortida dels relleus femenins (equips de 4) que començaven a les 14h. Vam tenir la llet de trobar un parell de llocs que ens van permetre no només veure-ho sinó enregistrar-ho
Un cop vista la sortida ara si tocava anar a buscar la nostra parcel·la . L'organització es espectacular, només cal mirar el mapa de les places de camping per fer-se una idea de la magnitud de l'event!!!!! ens va costar una mica trobar la nostra, el mapa no estava ben fet :) :P
Centre competició |
Pel que fa les nostres companyes les Troxas!!! les vam poder animar i compartir sensacions de la competició!! així com veure les dues fites 200 i anar com moltes feien errades greus just al final!!!! crec que tant la Miriam com la Carmela la van encertar!!!!
Amb en Lluis vam estar comentant força estona el desenvolupament del relleu femení, amb el que ens oferien per les pantalles. Per exemple, una de les coses era intentar esbrinar quina possible descripció tenien les fites on hi havia radio-control i camara de TV o be anar comentant les traçades, atacs de fites que el seguiment GPS ens oferia.. va ser un exercici prou interessant
Amb en Lluis vam estar comentant força estona el desenvolupament del relleu femení, amb el que ens oferien per les pantalles. Per exemple, una de les coses era intentar esbrinar quina possible descripció tenien les fites on hi havia radio-control i camara de TV o be anar comentant les traçades, atacs de fites que el seguiment GPS ens oferia.. va ser un exercici prou interessant
A poc a poc s'acostava l'hora de l'start del Jukola (23h), però abans tocava anar a fer una volta pel model event per tal d'anar entrant en sintonia amb les possibles característiques del mapa. Un cop fet i sopat a agafar lloc a la llarga recta de sortida per mirar d'animar el nostre primer rellevista Marc Amat!! cal dir que vam aconseguir un lloc de privilegi a primera fila!!!!! Només de veure l'ambient a la recta, els corredors escalfant, la gent animant, corredors debutants fent-se fotos, "passe de malles" tela alguns, ben poca vergonya.... es respirava un ambient de nervis tant en espectadors com els propis orientadors. quedaven menys de 5' i es va fer el silenci i de cop pum!!!! els frontals oberts i el pas d'un avió militar i milers de "sonats" corrent en direcció el bosc!!!
Tant la sortida femenina com la masculina em van posar els pèls de punta!!!!!!! algun dia espero ser primer rellevista!!!
Un cop passat això tocava esperar, jo era el tercer, em vaig anar a preparar i tenir temps per continuar veient per les diferents pantalles gegants com anava la cursa!!!! a mesura que passava el temps el meu nerviosisme anava en augment!!!!!
Així com l'espectacle del cel!!! ja que la nit no va arribar mai!!! eren quarts d'una de la matinada i el cel si veia encara els últims rajos de sol i per l'altre costat la lluna plena!!! no feia falta anar amb frontal pel centre de competició...suposo que pel bosc els que corrien si que els era útil per veure mapa!!!
Un cop el segon rellevista, en Lluis B, ja estava pel bosc si que vaig veure que allò ja anava en serio! vaig agafar frontal per si un cas i cap a escalfar i anar seguint els passos de'n Lluis pels diferents punts de radio-control. En l'escalfament em vaig trobar també el gran Benet Totusaus que em va deixar anar algun consell i frases que quedaran per l'historia.
El meu relleu
Primeres i ultimes fites |
Vaig sortir molt be, encadenant les 3 primeres fites sense cap problema, llegint be el mapa i a un ritme prou bo sabent tot el que quedava. Ja que durant els transcurs del casi 1km fins al triangle vaig tenir temps de mirar tot el circuit i veure que després de la F3 tocava creuar tot el mapa!!!!
inici de la cagada |
Aquí és on vaig fer la gran errada!!! vaig sortir del tren i vaig començar a creuar bosc i zones semiobertes sense trobar ni troxes (camins fets pels pas dels corredors) ni trens...sense estar perdut vaig saber dirigir-me cap a una pista on hi havia avituallament (allà tothom em venia de cares....) val a dir que tot i fer aquesta gran errada vaig arribar a la fita sense trenet!!!! que te un merit considerable. Després F5 i F6 seguint trenet...no hi havia més opció, a la F7 me'n vaig anar una mica per sort vaig poder rectificar. F8 aquí la vaig ben cagar, vaig sortir de la fita seguint tren+troxa però encara no se com vaig pujar dalt del llom que hi havia passada la fita. Un cop passada F8 vaig encadenar una bona sèrie de fites casi fins al final...amb algun petit despiste d'algun minutet però comparat amb aquests grans errors F4 i F8 les altres les vaig fer molt segur i intentant no seguir trenets. Si alguna troxa
ataca final a F4 |
Tenia molt clar que no la volia espifiar a la fita "200" allà on ja començava la recta final i on hi havia tots els espectadors. Al saber que allà hi havia dues fites, una en un tallat i l'altre pensàvem que era una rasa, ja vaig mirar al mapa abans per saber i anar directe a la meva fita!!!! i així va ser, última fita, curva, pujada durilla al pont i baixada i recta final!!!! però un cop marcada la meta encara tocava seguint corrent fins a poder donar el relleu a en Joan G!!!!
cagada imperdonable F8 |
Aquí està tot detallat, es pot veure perfectament com anava al llarg de la cursa (temps parcials) En Lluis em va donar el relleu en el lloc 514, al llarg de les tres primeres fites vaig pujar fins al 478!!!!(la millor posició parcial aconseguida per tot l'equip) Aleshores va venir la gran errada de la F4 que ens va fer baixar fins al 609, després de l'altre error de la F8 la cosa va seguir a pitjor baixant fins al 706. Després de la fita espectadors (F17) vaig tornar a començar a guanyar llocs a la classificació.
En general vaig acabar amb un regust una mica amarg del meu relleu, ja que les errades que vaig fer van ser força imperdonables. També cal dir que es la cursa d'orientació on menys orientes (aquesta es la sensació que em va quedar), o on s'orienta d'una altra manera. Ja que hi ha moltes troxas o pots "pujar" a trens que et porten a les fites....tot això però s'ha de fer al mateix temps que llegeixes mapa, perquè sinó corres el perill d'anar-te'n de la fita i liar-la bastant, exemple F8 era un tren que marxava de la zona... Suposo que si puc anar assistint en pròximes edicions tota aquesta manera d'orientar l'aniré agafant. Ja que a nivell tècnic tampoc vaig tenir masses problemes, tot i la meva errada de la F4.
Al final la nostre primera participació a un Jukola la vam acabar en el lloc 688 de 1359 equips!! (sense comptar els que van fer error en targeta o que no eren 7 corredors....) així que dorsal de Aligots - Catalunya per l any que ve seria 688
Muntatge Jukola
Ara ja recuperat, només puc pensar en el pròxim JUKOLA 2015 a Turku (costa oest de Finlandia) amb un objectiu clar com a equip, millorar el 688!!!
RouteGadget interessant per veure el mapa, traçats, rutes dels orientadors...etc
Resultats Jukola/Venla des de 1949
Resultats per equips
Splits per equips i corredor
Algunes fotos i videos del Venla-Jukola 2014
D'esquerra a dreta, Start Venla, Centre competició, Preparació Start Venla, disperssió pel bosc. A baix, Start Jukola i famos trenet-O |
Start Venla - Video pròpi comentaris Aligots
Start Jukola - Video propi - comentaris Aligots
Arribada Thierry Gueorgiou - Video propi
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada