dimarts, 6 de juny del 2017

Relais de Pentecôte 2017


En el mon de les curses d'orientació hi ha unes curses a les quals s'hi ha d'anar un cop com a mínim, des del meu punt de vista en primer lloc el Jukola (celebra des del 1949) i en segon TioMila (celebra des del 1945). Dues curses en modalitat relleus que apleguen una infinitat de gent corrent pel bosc tot guiant-se amb un mapa.... i que valen moltíssim la pena viure-les. 

Però per viure uns relleus d'aquest estil, no cal anar tant i tant lluny, en podem trobar arreu i de molt bona qualitat. Aprofitant el pont de la 2a pasqua vaig desplaçar-me de nou a Suïssa, a on entre d'altres coses, vaig participar al 50è Relais de Pentecôte 

Alguns detalls sobre aquesta magnifica cursa... pels qui no la coneixeu....

  1.  Relleus de 7 corredors per equip. Dels quals 1 i 2 de nit, i el 3r comença el diumenge a la caça (sumant els temps dels dos primers) 

  2. Si un equip només són 5 poden corre igualment, sabent que dos d'ells però hauran de repetir una segona posta (vindra determinada per l'organització) 

  3.  Cada equip com a mínim a de tenir: 
       - un/a corredor/a H/D50 o més o be un/a corredor/a H/D14 o més jove (hi ha sempre un dels   relleus adaptat a aquesta categoria)
      - una dona

  4. Zona d'acampada en el centre de competició, possibilitat de fer foc en zones preparades, bar, wc ecològics. Els del meu club van portar una sauna portàtil i tot!!

  5. Sempre es fan a la regió muntanyosa Franco-Suíssa del Jura 
En el meu cas, era la segona vegada que participava en aquests relleus. El primer cop va ser el 2014, on vaig fer el relleu 2 de nit, per preparar-me pel Jukola.

En aquesta edició 2017, vaig demanar al coordinador del CA Rosé poder corre circuit llarg, difícil i diürn... és a dir 13,2km, 485m desnivell i 40 fites. Ja que volia aprofitar el desplaçament....i el vaig ben aprofitar!!!! 


                  Mapa
El primer que s'aprecia mirant el mapa són dos colors... el blanc i sobretot el taronja. I una gran pista que el creua de punta a punta.
És tractava d'una zona de turons clàssica del jura amb una cota màxima de 1263m. 
Calia afinar be la lectura d'aquestes zones obertes que semblaven autentiques autopistes...i com al Jukola calia estar molt atent a les famoses "trochas" ja que si encertaves l'atac t'hi conduïen directament a les fites. I també en saber pujar al tren correcte ja que hi havia dispersions i papallones!!!

Com a tots els relleus, el moment més esperat és la sortida en massa dels primers rellevistes 

Que per sort vaig poder-me situar a bon lloc i fer-ne aquest video


zona de competició 


Tal i com deia, vaig demanar corre el 7è relleu, on molts vam sortir en massa.... Tècnicament vaig fallar poquet... un parell de fites F8, F30 i F34. I físicament vaig anar fent fins al final!!! mai havia fet un circuit de 40 fites i va ser fent l'última pujadeta a la F40, que els isquios van començar a donar símptomes que volien gresca! per sort ja era el final!! i els vaig poder calmar 

amb en Marc Lauenstein
Al final em van sortir 14,84km 622m amb un temps 1h49' (em vaig posar de tope 1h45...així que se'm van escapar 4 minutets) tot i això vaig quedar satisfet i vaig fer el 60è de 83 rellevistes!!!

En aquesta ocasió el cap de cursa era en Marc Lauenstein, amb qui vaig poder intercanviar unes paraules i una foto :) 


 Aquesta cursa sempre es fa per la segona pasqua, així que anant bé l'edició del 2018 estara també a l'agenda de curses internacionals




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada