dilluns, 3 de novembre del 2014

"Pozo" de Manzanares-O


el cap de setmana del 25-26 d'Octubre es disputava el 25è trofeu Martin Kronlund a Hoyo de Manzanares. Aquestes curses tancaven la lliga espanyola d'orientació 2014. 
En teoria jo no comptava participar-hi però gairebé a última hora vaig decidir inscriure'm-hi. Ja que per raons laborals disponia de temps suficient per anar-hi i la sort de trobar un avio molt be de preu. També per treure'm el mono de curses d'orientació, ja que des dels 5 dies de Palència no en feia. 
A Palència havia aconseguit la mitjana de punts per pujar de categoria així que aquestes curses a Madrid me les havia de prendre molt en serio per no perdre tot allò guanyat.

Tirades Llargues
Dissabte 25, Llarga distància 8.7km 260m desnivell
Mapa amb molts detalls de pedres, roques, afloraments rocosos, petites taques de "jaras", moltes finques privades (que condicionaven els traçats) i uns desnivells moderats.

F4 (11'20'') vaig decidir recular direcció F2, baixar cap a la zona "pantanosa" per anar a buscar la línia elèctrica i la pista. Finalment creuar la zona de "jaras" i tacar la fita pel petit camí i el tàlveg de bosc blanc. - Una altre opcio podia ser sortir de la F3 passant per la pista entre finques privades (ruta Blava)

Bucles finals
F7 (12'59'') l'errada va ser començar a pujar pel mig de la zona de roques, tallats...que alentia molt la velocitat. Crec que hauria d'haver pujat seguint la traçada blava. I allà podia tant seguir la ruta que vaig escollir (vermell) ja que em donava temps de mirar mapa i anticipar com la ruta Blau

Una tercera opció, sortir direcció F4, anar a buscar el corriol que puja direcció pas entre finques privades de l'extrem oest del mapa (ruta Verd)

Un cop passada la F17 i fins al final em vaig notar buit físicament i el cap em va fallar en un parell o tres d'eleccions de ruta i atacs de fita (F18,F19,F21). No se si va influir el fet que eren les 13h29' i feia una calor terrible.

Al final tot i els errors (més de 15') que vaig fer en aquestes últimes fites vaig fer un temps d' 1h38'40'' classificant-me en 10è lloc de H21A. a 22' del primer. Aconseguint també dos millors temps parcials F8 i F12!!! 


Micro Sprint
Modalitat lúdica d'orientació. Circuit molt ràpid, molts canvis de sentit, i fites sense núm de control. Si núm de pas. Amb zones creades artificialment, com ara, petits laberints de tanques, zones amb molts elements iguals i en aquest cas aprofitant els elements rocosos de la zona. És una modalitat on un error normalment suposa estar eliminat.  

Aquest cop, vaig dubtar molt si feia be la F7 i la F11 (al final va resultar que estava be) la F12 me la vaig deixar i la F13 la vaig fer malament. Per tant no em vaig classificar per la final del micro sprint

Diumenge 26, Mitja distància 3,4km 90m desnivell
Mapa molt petit, molt detall de pedra, tallats, afloraments rocosos i zones semi obertes on es podia portar un bon ritme de cursa.
Mitja distància
S'havia d'anar molt al "loro" amb la F1 (4'23'') ja que venies ràpid del caminet i de cop et trobaves amb tot aquell rocallam!!!! allà es podia liar molt!! i així va ser....més 2' d'error. Després vaig enllaçar un parell de bones fites. 
F7 (4'26'') errada terrible, sortint direcció F8 i quan vaig veure que tenia una pista enorme davant vaig veure l'error..
F14 (6'19'') un altre error greu, em vaig quedar molt lluny del control, estava a la zona oberta sud del control. No vaig saber veure on estava fins que em vaig enfilar a una roca i des d'allà vaig veure el meu control.
F17 (5'21'') es podia anar tranquil·lament recte (ruta Blava) la vaig liar molt anant a caure al creuament de pista i intentar anar a nivell 

Al final temps de 48'31'' (amb uns 15' error, un desastre)  28è lloc a H21A a 20' del primer. 

Micro Sprint
Aquestes dues curses més que Hoyo em van portar al Pou, tot i que em vaig aferrar a la corda per no caure-hi al fons de tot. Vaig tirar per terra la meva mitjana per pujar de categoria. Tot i això em quedo amb les sensacions físiques més que bones i també en tot allò que vaig fer be tècnicament (que en varen ser algunes)




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada