dijous, 13 de novembre del 2014

Rogaine Cap de Creus

que millor per tancar la temporada que participar en la modalitat de 6h a la Rogaine del Cap de Creus i recuperant així l'equip Els Selvatges (bàsicament som jo i en Tomàs Llorens ) que no competíem junts des de feia bufff....

En la primera edició, 2013, vaig viure aquesta cursa des de l'organització, anant a col·locar fites, muntant sortida, fent revisió material....etc etc Va ser una molt bona experiència al costat de molts Aligots voluntaris, som un club que quan toca organitzar curses ens hi impliquem a sac!!!!

Per circumstàncies de la vida aquest 2014, el cap de setmana del 8 i 9 de Novembre tenia pensat estar per Catalunya passes el que passes, i així va ser com ens varem decidir a participar a la Rogaine com a corredors.

Dies abans ens varem reunir per analitzar una mica la cursa del 2013, veure les estratègies dels primers classificats, el número de punts per hora, punts a meitat de cursa, temps màxim sense trobar fites...etc etc i comparar-ho amb el que ells van fer. Tot això per mirar de construir una estratègia bona pel 2014. Ahhhh també intentar ubicar on seria la sortida d'aquest any, ja que s'informava que estava a 40' a peu des del centre de competició, ho varem encertar!! :)

Mapa+traçat 2014
Dissabte 8 Novembre

Arribem a Port de la Selva ja vestits per corre i ens dirigim a buscar el "dorsal" amb tot el necessari per no perdre temps, anant de nou al cotxe. I xino xano cap al control de material!!! Allà em retrobo amb companys de club que feia temps que no veia, amb qui no vaig poder xerrar massa ja que estaven ben enfeinats!!!!

Un cop passat, continuem pista amunt juntament amb en Cesc i la Marina, que també participaran a les 6h. Fins a arribar a la zona de la sortida (pel meu gust, un bon lloc, ja que t'estalvia el desnivell de sortida des del poble, i et permet crear unes estratègies diferents)

a les 10:40 obrim mapes hi ha pensar i discutir durant 20' la millor estratègia possible, ens decantem per sortir cap al Nord del mapa, just on el 2013 ells no varen anar i on jo vaig amagar algun control, es una zona amb forces fites, decidim començar per la 56. Veiem que els Navarresos (ells van a buscar després la 59) i l'equip Cat-Fin també surten en la mateixa direcció. Cosa motivadora ja que pensem que em sortit escollint la bona!!! Amb els Navarresos ens anem trobant fins a la fita 85 (sempre ens venen per darrere, però te "trucu")
Equip Selvatges planificant estratègia

Ja que ells fan 4 fites més que nosaltres en aquest bucle inicial, nosaltres després de la 93 desfem camí anem a la 47 i d'allà estem 21' sense fer fites fins a arribar a la 78, ja que decidim no baixar a fer 40-39 i 67. Primer error d'estratègia!!!! La bona era baixar de la 93 o 69 anant a buscar la 40 i d'allà seguir el camí de Ronda on es podien fer dues fites ( en total es recollien 13 punts) fins a arribar a la 78.

Com sabem que era millor baixar cap a la costa?? doncs fàcil, nosaltres estem 21' sense fer fites i tot i així quan nosaltres pujàvem de la 92 els Navarresos baixaven, això vol dir que el ritme de cursa era semblant amb la diferència que ells havien fet 13 punts i nosaltres 0 durant aquests minuts.

Després sortim cap a una zona on em feia "por", sobretot F66 ja que era tot camp a través i al ser un mapa de Rogaine amb detalls d'orientació a escala 1:20.000 havia de desconnectar el xip de mapa-O  i saber interpretar be la vegetació i el relleu, tenia por una enganxada. Per sort varem saber entrar al bosc i baixar per dins fins pràcticament la fita!!!! d'allà a la 85 la cosa era més fàcil ja que teniem murs que ens conduïen a la fita.
I 85 a 57 varem decidir sortir a buscar el camí i corre, ja que fer-ho camp a través podia ser un suïcidi per les cames.
Fita 78
El camí de la 45-52 l'aprofitem per menjar i mirar mapa. Des de la F73 arribem a veure la F83, la idea era atacar-la des de dalt, fent tot el caminet i després baixant pel llom, però uns metres mes amunt de la zona d'abelles veiem que la vegetació no sembla tant xunga, així que trobem una traça que ens condueix fins la fita, i d'allà desfem camí i ens dirigim a la 44 i la parada a l'avituallament (3h25' de cursa)

Moment per mirar mapa, menjar, omplir bidons i camel i pensar com afrontar aquestes 2h30' restants de cursa

Primera idea seguir el camí cap Est i anar fent fites pròximes al camí (58,71), i pujar fins la 91. A mesura que anem fent fites, anem retallant expectatives, deixem 68,81 i 95 (la 97 ni ens la plantegem). En el transcurs de la 42 - 41 en Tomàs veu que pujar a la 33 i 91 es massa. Hi veiem be agafar el Gr atacar la 98 baixant des del mur amb la construcció i deixant el tàlveg dreta. Ens "ajudem" amb el mur que puja a l'altre costat de la riera i nyaca fita!!! La sortida fins al camí es fa lenta, però un cop hi arribem el ritme de cursa fins la 34 es alt!!!, tot i que a mi personalment se'm fa llarg.
Crec camí anant cap 41 i Portlligat al fons

Continuem amb la 43 i d'allà ens la juguem (jo no ho veia clar) de pujar a la 53, en aquell moment ens queden 29' i uns 4'75km per arribar a meta!!!! Decidim jugar-nos-la i intentar la 59 on hi arribem a falta de 7'25'' per les 17:00h (hora en que comencen les penalitzacions a meta). I fem una baixada espectacular,  aquí em marco el "tantu" de la lectura de mapa, anem escoltant la megafonia, el compte enrere, apretem tant com podem, veiem l'arc d'arribada, un últim esforç i entrem a temps!!!! a falta de 3'' per l'inici de les penalitzacions!!!

Temps final, 5h59'57'' - 151 punts, uns 35km de Rogaine d'Orientació
Punts per hora; 38p - 1h, 34p - 2h, 21p - 3h, 24p - 4h, 17p - 5h i 17p - 6h

Classificació a HO 7ens de 32 equips a 55punts dels primers!!!! I dels 111 equips que varen participar a les 6h vam acabar els 12ns

1. Graaaaaaan crònica! :D L'any vinent més i millor, segur! Que era la nostra primera rogaining junts :)