diumenge, 30 de març del 2014

bbuuuffff-O

el nom de l'entrada resumeix perfectament com ha estat aquest cap de setmana esportivament parlant... Abans d'entrar en les dues curses, recordar que com un campeon m'he apuntat a correr a HElit a Suissa, aquesta gent estan molt folls!!!!

Curses a 20' de Berna i com sempre el centre de competició un pavelló a 5' d'una estació de tren, Tot i que aquest cop també he aprofitat el bus del club!!! 

Dissabte 29 - Campionat Nocturn Suís 13.7km 625m desnivell i 34 controls
Em vaig apuntar per anar agafant ritme de cara a fer una posta digne al Jukola, el pròxim més de Juny, però no m'esperava que fos un circuit d'Ultrallarga... a més l'última cursa que havia fet nocturna va ser la Noctilivi a Girona!!!!! be si algun entrenament nocturn he fet però "competició" res.... i va i amb dos collons al circuit més llarg.... Tot sigui pel Jukola i per anar millorant la tècnica i el físic.

Sortida en massa, des de la tercera fila de la graella...abans d'arribar al triangle ja estava darrere del pelotón... objectiu anar a la meva sense liar-la en excés, sabia que seria una cursa llarga per mi.

en el primer mapa d'11 controls només un "petit error" a la F6, estava en el límit del blanc i verd2 pel costat W del control...sentia el PIP-PIP però no hi havia manera de creuar aquest mini bosc així que ha fer tota la volta.
F7 una guarrada per sumar desnivell suposo...ens van fer baixar per tornar a pujar.
Un cop passada la F11 canvi de mapa..aquest ja feia més respecte pel nombre de fites, en aquest cas l'errada més greu a la F18 ja que vaig anar pujant pel tàlveg entre F18 i F19 vaig anar a buscar la corva del camí per acabar d'arribar al control...després anant cap a la F19 vaig veure clar l'errada. Cal dir que en aquest tram de bosquet hi havia moltes traces de tractor que potser va ajudar a cometre aquesta errada.

F26 crec que hi vaig passar pel costat però no vaig enfocar allà i vaig haver d'anar fins a la pista de nou per saber a quina alçada estava

Després de la F27 vaig veure que portava 2h de cursa i encara em quedava una tirada llarga i tornar, sabent que el temps màxim era de 2h30' i que l'endemà tornava a tenir cursa vaig decidir retallar i anar cap a meta. A més a més no crec que hagués aconseguit fer en 30' la resta de controls que em quedaven.

Vaig trobar que el circuit era molt exigent físicament, tècnicament crec que no vaig fer masses errades, en tot moment sabia on estava i no vaig deixar de correr fins al final. Tot i no haver pogut acabar el circuit la valoració és molt positiva, ara per seguir fent nocturnes cal comprar un nou frontal...el que tinc es bo però no tant com el que fan servir els altres....bestialitat... Tota la part ratllada del nord del mapa es on tocarà orientar l'endemà

Dutxa, sopar, hi ha descansar el màxim possible per diumenge

Diumenge 30 - Cursa Mitja distància puntuable pel Camp.Nacional Suís 6.1km 270m i 21controls

Aquest cop el canvi horari m'ha perjudicat ja que he perdut 1h de descans (per mi i per tothom clar...) La cursa d'avui era al mateix lloc que la nocturna, tot i que aquest cop estàvem a la zona baixa del mapa amb desnivells més moderats.
Circuit entretingut, bosc prou net i amb un final per una zona militar plena de trinxeres, forats, monticles de tir... a més a més dia primaveral de sol i caloreta que sempre acompanya més i fa més passable la jornada.

F10 errada important, he sumat més desnivell del previst, la idea era anar a nivell intentant anar amunt per mirar d'evitar al màxim el verd..però al sortir de la F9 la vegetació m'ha portat avall, val a dir que tampoc he fet res per evitar-ho així que m'ha tocat pujar  des de la pista.

F12 ha estat errada en la sortida de la F11 ja que hauria d'haver anat a buscar la clariana amb creus blaves i d'allà anar a buscar la pista principal per on finalment he anat jo també

F14 novament la sortida, enlloc d'anar a buscar la pista del W de la F13 he pujat anant a buscar el pas entre els Verds1 per després baixar al control. Una suma de desnivell inútil 

Temps total 51'24" (temps perdut uns 8'30'') 

En aquest temps perdut i suma molt el tema físic ja que sobretot en el tram final després de F13 a les pujades les cames no responien com jo volia, suposo que ha passat factura les 2h20 de la nocturna d'ahir. Tot i això molt satisfet pel nivell tècnic d'avui si és cert que pel que fa classificació he quedat 42è de 45 (2 han fet error en tarja) a 20' del primer. 
Però ara per ara l'objectiu no és la classificació sinó anar agafant físic, ritme de cursa i acabar d'afinar i pulir detalls puntuals de lectura de mapa. Espero que tot això es tradueixi positivament en els resultats, tot i que el nivell dels HE de Suissa es brutal!!!

Coses a tenir en compte
- Necessito bambes noves (ja siguin amb claus o sense) però les Asics que tinc ara van de pena...em fan llagues al pont del peu dret... Les Jalas de claus m'obren els talons
- El muntatge de les curses a Suïssa com ja he dit es increïble, però que costa tenir aigua calenta per les dutxes!!!!!! (sembla els suelo duro de la lliga espanyola)
- 95 corredors a H50!!! 20 a H80!!!! només categories Homes 959 participants!!!
- 42 corredores a D50!!! 7 a D75!!! 44 a D12!!! 45 a D14!!! 48 a D16!!! en categories de Dones 614 participants!!!
- 164 corredors/es en 3 categories d'iniciació!!! 
- en Total 1737 orientadors/es només avui diumenge!!!!!!


Pròxima cursa Diumenge 6 Abril 3 OL Nacional novament mitja distància

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada